tag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post1024986252148005426..comments2023-09-10T10:36:45.704+03:00Comments on Oikeasti aikuinen: Pitkäaikainen asiakas - heikoin lenkki?Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-69307532806446203702016-07-15T23:01:51.476+03:002016-07-15T23:01:51.476+03:00Tätä aihetta olen usein miettinyt, ja sama lopputu...Tätä aihetta olen usein miettinyt, ja sama lopputulos: En ymmärrä.<br />Aikaisempien kommenttien kohdalla taisin kokea lampun syttymisen: Ehkä palveluiden tarjoajilla on täysi työ yrittäessään käännyttää lipeämässä olevia asiakkaita takaisin ja uusia rekrytoidessaan että pysyvä asiakaskunta jää huomiotta. <br />Asiakkaan olisi osattava kilpailuttaa. Jotenkin näin se taitaa nykyään olla. Valitettavasti.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-22558810562362331392016-07-15T18:57:07.726+03:002016-07-15T18:57:07.726+03:00Samanlaisia kokemuksia täälläkin, ei paljoa vanhoj...Samanlaisia kokemuksia täälläkin, ei paljoa vanhoja asiakkaita noteerata! Itse vaihdoin tässä jokin aika sitten pankkia.. Ja olen vaihtanut puhelin/nettioperaattoriakin ja huomannut, että kyllä siinä vaiheessa aletaan kovasti lähettelemään tarjouksia ym. kun huomataan, että asiakas on nostamassa kytkintä. En ymmärrä. Mariehttps://www.blogger.com/profile/04893036911704451451noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-20954414768102211712016-07-15T17:27:13.063+03:002016-07-15T17:27:13.063+03:00Kiva kuulla, nyt kun ollaan saman firman asiakkait...Kiva kuulla, nyt kun ollaan saman firman asiakkaita :DAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-75103989814126449212016-07-15T11:36:10.187+03:002016-07-15T11:36:10.187+03:00Mä oon aina ollu Elisan asiakas ja oon ollu tyytyv...Mä oon aina ollu Elisan asiakas ja oon ollu tyytyväinen. Vuosien varrella on muutoksia tullut ja oon saanu hyviä tarjouksia omiin tarpeisiini. Tää ei oo maksettu kehu. <br />KristiinaShttps://www.blogger.com/profile/14598520886667552853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-90573666867662203282016-07-13T20:00:17.199+03:002016-07-13T20:00:17.199+03:00Mentiin Maiju päittin. Minä puolestani siirryin Sa...Mentiin Maiju päittin. Minä puolestani siirryin Saunalahdelle :)<br /><br />Tämän päivän asiakaspolitiikka näyttää olevan kilpailutus. Asiakas on se joka kilpailuttaa. Sen jälkeen kun asiakas on "leirinsä" valinnut, hän jää unholaan. Ellei ilmoita miettivänsä palveluntarjoajan vaihtoa. Ne jotka jaksavat kilpailutusrumbaa, nettoavat eniten.<br /><br />Aurinkoisia kesäpäiviä Maiju <3<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-7726245319117566832016-07-13T11:42:36.284+03:002016-07-13T11:42:36.284+03:00Kirjoitin viime viikolla tästä samaisesta aiheesta...Kirjoitin viime viikolla tästä samaisesta aiheesta, että "olenko hyvä asiakas vasta kun lähden". Olin Saunalahdella viimeiset 10 vuotta. Liittymät eivät toimineet ja kun vaihdoin kilpailijalle. Alkoi tuollainen pommitus, että saat meiltä halvemman hinnan. Kun ei itselläni ollut rahasta kysymys, vaan toimimattomasta liittymästä... Tämä nyt on vaan tätä, että herätys tapahtuu liian myöhään. maijuhttps://www.blogger.com/profile/07818912265627518739noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-4940295969725230002016-07-13T09:32:51.448+03:002016-07-13T09:32:51.448+03:00:D Kiitos, samaa mieltä!
Hienoa, että pääsit itses...:D Kiitos, samaa mieltä!<br />Hienoa, että pääsit itsesi kannalta hyvään tulokseen. Näin se on vaan toimittava. Väännettävä, tai lähdettävä.<br /><br />Oikein mukavia kesäpäiviä Satu <3Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-43613451470431389332016-07-13T09:22:11.866+03:002016-07-13T09:22:11.866+03:00Totta kuule tuo. Uudet asiakkaat - edulliset hinna...Totta kuule tuo. Uudet asiakkaat - edulliset hinnat. <br />Ehkä sitä vain on mentävä mukaan. Oltava aina jollekin se uusia asiakas. Eikä jäädä pitkäaikaiseksi. <br />Tämän oivalluksen tein näitä kommentteja lukiessani. Ja sitä jään nyt enemmänkin miettimään.<br /><br />Leppoisia kesäpäiviä Outi <3Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-27918990715938670792016-07-13T09:16:46.452+03:002016-07-13T09:16:46.452+03:00Kulta-asiakas sinäkin :)
Nyt mä vähän yllytän: M...Kulta-asiakas sinäkin :) <br /><br />Nyt mä vähän yllytän: Mitä jos vaihtaisit?<br /><br />Mukavia kesäpäiviä teille kaikille!<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-44104603177494326112016-07-13T09:13:55.603+03:002016-07-13T09:13:55.603+03:00Voi pihkura kun mua alko jurppiin noi sun esimerki...Voi pihkura kun mua alko jurppiin noi sun esimerkit! Sieppaa oikein kunnolla tuollainen kohtelu. <br /><br />Miksi olla yrittäjä, jos asiakkaat ovat taakka? <br /><br />Pitäisi kyllä asiakkaana opetella palveluiden tarjoajien kilpailuttaminen. Saisivat kaikki kuorolaulaa omia hyviä ominaisuuksiaan ja edullisia palveluitaan. Niistä sitten valitsisi parhaan päältä. Näinhän monet nykyään tekevätkin. Mutta kuten sanot, vaivalloista se on. Ja siksi se jää tekemättä...<br /><br />Vaikka, nyt kun asiaa ajattelen, se taitaakin olla päivän sana. Kilpailuttaminen. Olla asiakkaana vähän niinkuin koko ajan lähdössä ja selvittää, mitä yrittäjä on siitä mieltä. Tässä olisi mulla ainakin kovasti opittavaa.<br /><br />Kiitos Annukka <3 Olen tosi tyytyväinen tähän vaihtoon. Vaikka vasta sen tein. Jo ajatuksen tasolla tämä on ollut hyvä juttu. Ja odotan innolla yhteyksien toimivuuden testailua myös Saaressa. Luvattiin, että en tule pettymään :)<br /><br />Aurinkoisia päiviä Annukka <3Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-49445152485816776062016-07-13T08:55:52.675+03:002016-07-13T08:55:52.675+03:00Just näin! Ja sitä on vaikea ymmärtää :/Just näin! Ja sitä on vaikea ymmärtää :/Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16048704634176173554noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-72583984036373114522016-07-12T17:28:00.708+03:002016-07-12T17:28:00.708+03:00Ihanoikein teit!
Just väänsin liittymiäni oikein u...Ihanoikein teit!<br />Just väänsin liittymiäni oikein urakalla...sain mitä halusin, ainakin toistaiseksi ;)Satuhttps://www.blogger.com/profile/01024213962342703581noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-14471002428750510522016-07-12T15:40:07.921+03:002016-07-12T15:40:07.921+03:00Juuripa näin, sama on lehtitilauksissa: uusi asiak...Juuripa näin, sama on lehtitilauksissa: uusi asiakas saa melkein kuun taivaalta, kun taas vanhan osa on vain maksaa lasku...IvanAnyahttps://www.blogger.com/profile/14536050395132022616noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-17250356314470995602016-07-12T14:21:34.113+03:002016-07-12T14:21:34.113+03:00Olet oikeassa! 19 vuotta olen ollut saman kännykkä...Olet oikeassa! 19 vuotta olen ollut saman kännykkäliittymän käyttäjä, vaikka paremmankin liittymän varmaan saisi..Pepsi + Maxhttps://www.blogger.com/profile/06955132165369253409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-741312142656567632016-07-12T14:00:25.122+03:002016-07-12T14:00:25.122+03:00No älä kuule muuta viserrä! Mua kanssa niin sieppa...No älä kuule muuta viserrä! Mua kanssa niin sieppaa se, että asiakas huomataan vasta siinä vaiheessa, kun jää lasku vahingossa maksamatta (jolloin ainakin mun nykyinen operaattori, joka sopis hyvin myös sun kuvauksiin useampaan otteeseen nimeään vaihtaneesta, muistaa hyvinkin äkkiä 60 euron huomautuslaskulla) tai jos tosiaan kyllästyy jonottamaan asiakaspalveluun tai maksamaan ylihintoja palvelusta, jota ei saa. <br /><br />Ehkä yhtenä törkeimpänä esimerkkinä vastaavasta on vakuutusyhtiö, jolle uskollinen asiakas ja tuttu pienyrittäjä maksoi vuosia ja vuosia ihan hirveitä summia, ja kun sitten kilpailija teki paremman tarjouksen, tämä alkuperäinen vakutuusyhtiö tiputti hintojaan ihan todella huomattavasti ja otsikoi uskolliselle asiakkaalle tekemänsä uuden tarjouksen ihan suoraan nimellä "Torjuntatarjous", jolla kirjaimellisesti oli tarkoitus torjua se vaihto-operaatio. Arvaa vaan onnistuiko? Ei todellakaan. Ei kukaan ole niin tyhmä, että ilahtuu hirmuisesti saamastaan yllättävästä hinnanalennuksesta, vaan todellakin entistä enemmän tuohtuu siitä, että todistetusti on vuosikaudet maksanut ylihintaa. Grrr.<br /><br />Onnea uudelle suhteelle :). Hyvän päätöksen teit, vaikka ne onkin niin ärsyttävän työläitä juttuja.Annukkahttps://www.blogger.com/profile/04048902687839912991noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6878064318921089742.post-60855424609889214572016-07-12T13:44:11.038+03:002016-07-12T13:44:11.038+03:00Uusille asiakkaille riittää kyllä etuja. Firmoilla...Uusille asiakkaille riittää kyllä etuja. Firmoilla tuppaa välillä vanhat, pitkäaikaiset asiakkaat unohtumaan.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05836671140482445228noreply@blogger.com